چشم انداز پژوهشی دانشکده هنرهای رایانه ای
مقدمه
با تصویب طرح جامع پژوهشی یکساله دانشگاه هنر اسلامی تبریز بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری مقرر گردید تا دانشکده ها نیز کلیات راهبرد پژوهشی خود را در راستای آن طرح بررسی نمایند لذا کلیات چشم انداز پژوهشی دانشکده هنرهای رایانه ای در جلسه مورخه 23/7/91 به تصویب رسید .
اهداف :
1 - توسعه مراکز و کارگروههای پژوهشی به منظور بسط و گسترش محصولات چندرسانه ای با محوریت فرهنگ ایرانی - اسلامی اعم از شرکت های دانش بنیان ، مراکز رشد و...
2 - تصویب ، تشویق و ترغیب پایان نامه های هم محور با فعالیتهای پژوهشی اعضا هیات علمی با محوریت فرهنگ ایرانی اسلامی
3- توسعه سطح همکاری دانشکده با دانشگاه ها و موسسات داخلی و خارجی بصورت تبادل اطلاعات و استفاده از منابع فنی طرفین و نیز عقد قراردادهای پژوهشی
راهکارها :
1 – تدوین زمینه های پژوهشی اعضاء هیئت علمی دانشکده بمنظور ساماندهی و جهت دهی پروژه نهایی دانشجویان در راستای طراحی و تولید محصولات چندرسانه ای ( بازی رایانه ای – انیمیشن – تارنما و ...) با محوریت :
الف – مضامین دینی ، اخلاقی ، ملی و بومی
ب – فراگیری استفاده از تولیدات داخلی سنتی ( پوشاک ، صنایع دستی ، منسوجات ، خوراک و ...)
ج – معرفی ابنیه های تاریخی ، آثار هنری ، مناطق گردشگری ملی و بومی
د – آئینهای سنتی ، مذهبی ، ملی و بومی ( اعیاد ، عزاداری ها ، جشن ها ، بازیها ، سرگرمی ها و ... )
ر – آموزش و فرهنگ سازی ( احکام دینی ، قوانین مدنی ، رفتارهای اجتماعی و ... )
2 – ایجاد تعامل با دانشگاه ها و موسسات علمی تحقیقاتی مانند بنیاد ملی بازیهای رایانه ای ، صدا و سیما ، پارک های علمی و فناوری
3 – استفاده از توان بالقوه خواهر خواندگی تیریز و استانبول
4 – حمایت از پروژه های نهایی که در راستای تولید محصول با همکاری سازمان ها و موسسات خارج از دانشگاه صورت می پذیرد .
5 - تشویق اعضاء هیئت علمی و دانشجویان جهت حضور در نمایشگاه ها ، همایشها ، جشنواره ها و ...
6 - تاسیس گروه پژوهشی در راستای تخصصی نمودن پژوهش در حوزه تولید آثار چندرسا نه ای
7 – برگزاری نشست تحصصی و همایش سالیانه در حوزه مرتبط با چندرسا نه ای
8 – تجهیز و راه اندازی کارگاه های واقعیت مجازی و صدا و جلوه های صوتی
منایع تامین مالی
1 - قراردادهای پژوهشی در چارچوب حمایت از پژوهشگران و شرکتهای دانش بنیان
2 – عقد قرارداد های تحقیقاتی با سازمان های مرتبط
3 - فروش محصولات چندرسانه ای